Γαλλικά Συστήματα Καρτομαντείας

Les Jeux Divinatoires

Συγγραφέας: Κωνσταντίνος Ντερζιώτης
E-mail: [javascript protected email address]
Website: Crossroads Witch
Ημερομηνία έκδοσης: 2023-05-05

Anne Marie Le Normand

H Anne Marie Adelaide Le Normand γεννήθηκε στος 27 Μαΐου του 1772 στο Alencon της Νορμανδίας στη Γαλλία. Η πόλις Alencon βρίσκεται κοντά στο Παρίσι. Πρόλαβε την άνθιση των συστημάτων του Εττέλλα ή Εττέια, την αιγυπτιομανία της εποχής, την στροφή στην αρχαιολογία, τη φιλοσοφία, τις κάρτες Ταρώ, τις μυστικές οργανώσεις, όλα στην ακμή τους.

Ένα έτος μετά τη γέννησή της, πεθαίνει ο πατέρας της, Jean-Louis-Antoine Le Normand. Η μητέρα της, Marie-Anne Gilbert, ξαναπαντρεύεται, τον Isaac Rosay-Desfontaines. To 1777 πεθαίνει και αυτή, αφήνοντας την Anne Marie μόνη της στα 5 της χρόνια. Την αναθρέφει ο πατριός της, ο οποίος ξανανυμφεύεται μια 17χρονη. Αυτή πέθανε το ίδιο έτος και έπειτα νυμφεύεται μια 18χρονη. Η γυναίκα ήταν δεσποτική και καταπίεζε τα παιδιά. Η Anne Marie μεγάλωσε με 2 ξένες, οι οποίες δεν την χώνευαν. Ο πατριός της, την έγγραψε σε ένα καθολικό σχολείο των αδελφών βενεδικτίνων. Έπειτα πηγαίνει σε μοναστήρι γυναικών, όπου και ανακαλύπτει ότι έχει ταλέντο στη μαντεία. Κατά μια εκδοχή, η μικρή Anne-Marie προέβλεψε την καθαίρεση της ηγουμένης και την αντικατάστασή της από την C.F. όπως και συνέβη. Η ηγουμένη απεδείχθη πως κρατούσε χρήματα. Η αντικαταστάτρια λεγόταν Catherine Francoise. Για το περιστατικό, τιμωρήθηκε.

Στα 10 της πηγαίνει να μάθει μοδίστρα και στα 14 της χρόνια φεύγει για το Παρίσι. Σε αυτό το διάστημα ακούει για την καρτομαντεία. Αγόρασε ένα σετ χαρτοπαικτικής δέσμης του Picquet και το μετέτρεψε σε Petit Etteilla, μια πολύ διάσημη μέθοδος καρτομαντείας τότε. Πιθανόν να μετακόμισε οικογενειακώς για το Παρίσι, ώστε να άνοιγε εκεί ο πατέρας της μια επιχείρηση υφασμάτων. Η Lenormand πιθανότατα να είχε διαβάσει εκτός από τους αρχαίους Έλληνες συγγραφείς, Καμπάλα και Αστρολογία.

Στα 21 της εργάζεται ως γραμματέας για τον γαλαζοαίματο d’ Amerval de La Saussotte. Είχε ασχοληθεί με την μαντεία, χωρίς να γνωρίζουμε περισσότερα, και συνελήφθη στα 22 της, το 1794 μαζί με άλλους δυο, τον Claude-Francois Flammemot και τον Louise Gilbert διότι έδινε προσκλήσεις και έφερε κάρτες. Να θυμίσω ότι η Γαλλία έδιωξε τη μοναρχία με τη Γαλλική Επανάσταση και έφερε τον τρόμο. Έκανε τη γκιλοτίνα σύμβολο.

Η Le Normand πρέπει να είχε αποκτήσει φήμη στα 22 της διότι έγραφε σε μια καθημερινή εφημερίδα, Le Mot a l’ Orrielle, ou le Don Quichotte des Dammes όπου εντοπίζουμε μια πρόβλεψη καιρού στο τεύχος 5 (A Wicked Pack of Cards 1996). Η ίδια συνέχισε να εργάζεται στο κατάστημα του Jacques-Rene Hebert. Δέκα έτη μετά φαίνεται ότι έχει στείλει γράμμα στην Αυτοκράτειρα, το Νοέμβριο του 1804 και εδώ γεννώνται νέες ιστορίες περί καρτομαντείας σε όλα τα διάσημα πρόσωπα της εποχής: Πριγκίπισσα de Lamballe (τη σκότωσε το εξαγριωμένο πλήθος όπως της είχε προβλέψει) όσους έκαναν τη Γαλλική Επανάσταση (προέβλεψε ότι θα πεθάνουν το ίδιο έτος βίαια), και τους:

  • Talleyrand (ιερέας, διπλωμάτης του Λουδοβίκου ΙΣΤ’, φίλος του Βοναπάρτη, βοηθός του στο πραξικόπημα)
  • Danton (μέλος της επιτροπής Κοινής Σωτηρίας, που έφερε τον Τρόμο)
  • Moreau (πρόωρος θάνατος)
  • Bernadotte (θρόνος στα βόρεια), Talma (ηθοποιός)
  • Μέγας Ναπολέωνκαι Ιωσηφίνα

Για να έρθει σε επαφή με την «υψηλή κοινωνία» θα έπρεπε να είχε αυτο-μορφωθεί, να είχε οικονομική άνεση, να ήταν άριστη στις μεθόδους μαντείας και να είχε ανοίξει κατάστημα, στο οποίο θα γίνονταν οι συναντήσεις και συνεδρίες μαντείας. Σε περιγραφή της εποχής, ο χώρος της χαρακτηρίζεται από τον Ουαλό αξιωματικό και συγγραφέα, R.H. Gronow, ως επιπλωμένος, να διαθέτει βιβλία, εφημερίδες, να περιμένει κόσμος εντός για τη σειρά του (Celebrities of London and Paris 1865). Σύμφωνα με τον ίδιο, χρησιμοποιούσε ένα μεγάλο και ένα μικρό σετ καρτών. Αυτά συνέβαιναν το 1815. Η φήμη της είχε εξαπλωθεί στη Γαλλία, την είχε ξεπεράσει, έγινε η πιο διάσημη καρτομάντισσα της εποχής και των μεταγενεστέρων εποχών. Μια αναφορά της αστυνομίας γράφει για «πλήθος κόσμου στης Le Normand, της διάσημης καρτομάντισσας της οδού Tournon» (A Wicked Pack of Cards 1996). Ο Γάλλος φιλόσοφος Jacques-Barthélemy Salgues γράφει παρόμοια πράγματα (Des erreurs et des Prejuges Repandus dans la Societe 1810-1813). Είχε μείνει γνωστή ως σίβυλλα των σαλονιών (Cartomancy with the Lenormand and the Tarot 2013), δηλαδή γυναίκα εκτός θρησκείας ή οργάνωσης με προφητικό χάρισμα, η οποία εκτελεί μαντεία χωρίς ιδιαίτερο μέσον μεταφέροντας λόγια των θεών.

Η Le Normand έγραψε 14 βιβλία καρτομαντείας και με τη ζωή της ασχολήθηκαν συγκεκριμένα 6 άνθρωποι της εποχής. Η αυτοκράτειρα Ιωσηφίνα σίγουρα την συμβουλευόταν και μάλιστα η μάντισσα της είχε πει ότι θα γίνει αυτοκράτειρα αν παντρευτεί τον Ναπολέοντα.

Εικόνα από την ιστοθέση letarot.itΥπάρχουν συνεχείς αναφορές ότι η Le Normand έκανε μαντεία για την Ιωσηφίνα [o Alfred Marquiset αναφέρει τη δούκισσα του d’ Abrantes και τη δεσποινίδα Avrillon, (A Wicked Pack of Cards 1996)]... ακόμη και πίνακας ζωγραφικής του Danhauser, που δυστυχώς απεικονίζει τη Le Normand ως γριά, ενώ ήταν και 3 χρόνια μικρότερη του Ναπολέοντα. Το 1803 συνελήφθη και μπήκε πάλι στη φυλακή για συνωμοσία, μια κατηγορία ανυπόστατη. Το 1805 ο Ναπολέων γίνεται βασιλιάς της Γαλλίας. Για τις συναντήσεις, η Le Normand έγραψε βιβλίο το 1809, το οποίο προκάλεσε την οργή του Ναπολέοντα, λόγω των λεπτομερειών που περιείχε και έτσι την έκλεισε στη φυλακή. Στα εθνικά αρχεία της Γαλλίας (AF3765) διαβάζουμε ότι το 1809 κέρδιζε πολλά χρήματα από την γενέθλια αστρολογία.

Το 1810 αγόρασε ένα βιβλιοπωλείο στην οδό Petit-Lion-Sainte-Sulpice, το οποίο ανοίξε με δική της διεύθυνση 2 χρόνια αργότερα. Το 1814 ξαναμπήκε στη φυλακή γιατί έγραψε το βιβλίο Les Souvenirs Prophetiques d’ Une Sibylle. Καταλαβαίνετε πως είχε ήδη φτιάξει ένα μύθο και τον ενίσχυε μέσω των γραπτών της. Η ίδια είχε καταφέρει να έχει τόσο μεγάλη φήμη και να ανταποκρίνεται με επαγγελματισμό στην πελατεία της. Την εποχή εκείνη, ο Ναπολέοντας είχε δραπετεύσει από την Έλβα το 1815. Εισήλθε με ζητωκραυγές στο Παρίσι και εστάλη να πολεμήσει στον πόλεμο του Ζ’ Συνασπισμού. Ενώ κερδίζει μια σειρά μαχών, ηττάται στο Βατερλώ. Επιστρέφει στο Παρίσι και παραιτείται. Οι σύμμαχοι εισβάλλουν στο Παρίσι, επιβάλλουν πληρωμή των πολεμικών αποζημιώσεων. Ο Ναπολέων εξορίζεται στη νήσο Αγία Ελένη όπου και πεθαίνει το 1821.

Η Le Normand το 1820 εκδίδει τις αναμνήσεις της από την Ιωσηφίνα, την Μαρία Ρόζα Τασσέ, πρώτη γυναίκα του Ναπολέοντα, οι οποίες εκδόθηκαν στη Γαλλία, στη Σουηδία, στη Γερμανία και στην Αγγλία πραγματοποιώντας πολλαπλές επανεκδόσεις. Ο τύπος την πολέμησε και έτσι μετακόμισε αναγκαστικά στις Βρυξέλλες όπου και εκεί συνελήφθη για μαντεία και έφυγε εντός του έτους, αφήνοντας και ένα βιβλίο με τις περιπέτειές της εκεί.

Σε αντίθεση με τον Εττέλλα, η Λε Νορμάν δεν μας άφησε κάποιο σύστημα, μέθοδο ή βιβλίο ερμηνείας και χρήσης των καρτών. Σίγουρα έβλεπε φιλοσοφικά νοήματα, σίγουρα ήξερε διαφορετικές μεθόδους μαντείας, γνωρίζουμε ότι χρησιμοποιούσε τις κάρτες του Petit Etteilla, χειρομαντεία, αστρολογία, Ταρώ, αριθμολογία και πως είχε πλούσια βιβλιοθήκη σαν τον ΕττέλλαΗ Le Normand άφησε διάδοχο του έργου και της περιουσίας της τον ανηψιό της Michael-Alexandre Hugo, ο οποίος ήταν υπολοχαγός πεζικού, ενώ μεγάλο μέρος της περιουσίας πήγε σε συγκεκριμένα άτομα. Όπως αναμενόταν, μετά το θάνατό της πολλές καρτομάντισσες δήλωναν διάδοχοι ή μαθήτριές της.

Ένα από τα αγαπημένα της βιβλία ήταν η Ομήρου Ιλιάς. Η σίβυλλα του Saint Germain όχι μόνο έκανε ακριβείς προβλέψεις, άφησε γραπτές προφητείες που βγήκαν αληθινές, αλλά παρείχε ένα επαγγελματικό περιβάλλον για τους πελάτες της. Αν ο πελάτης είχε πολλά χρήματα, εκείνη χρησιμοποιούσε δύσκολες τεχνικές, αλλιώς χρησιμοποιούσε απλές τεχνικές. Δεν έμενε σε ένα σύστημα, αλλά συνδύαζε διαφορετικά συστήματα μαντείας για να δώσει λύσεις στον επισκέπτη. Επίσης, συγκέντρωνε βιβλία για να μελετάει και να ερευνά. Η Lenormand χρησιμοποίησε στα σίγουρα τις κάρτες του piquet εφαρμόζοντας το σύστημα Petit Etteilla, το οποίο συγγενεύει με τη μέθοδο Petit Lenormand και τους συνδυασμούς της Grand Lenormand. Τα νοήματα της Petit Lenormand στηρίζονται στη μαντεία με τους κόκκους του καφέ και τη γερμανική χαρτομαντεία των παιγνιοκάρτων. Στα κλασσικά συστήματα, οι γειτονικές κάρτες και ο συνδυασμός των καρτών παίζουν μεγάλη σημασία στο σχηματισμός του μαντικού μηνύματος.

Αναγνώσεις: 117